<
Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 96

Wątek: Zmiany

  1. #1
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Luk
    Dołączył
    Oct 2007
    Płeć
    Posty
    1,752

    Domyślnie Zmiany

    Trochę nad tym wszystkim myślałem i w efekcie w mojej głowie powstało wiele pomysłów, które wymagają gruntownego omówienia . Chciałem o tym napisać w "Propozycjach co do stron", ale te pomysły wprowadzają tak duże zmiany, że właściwie całkowicie zmieniają one zasady funkcjonowania forum . Na wstępie chcę zaznaczyć, że mile widziana jest każda opinia. Włączając w to całkowitą krytykę moich pomysłów. Jednak jeśli już ktoś będzie chciał krytykować, to dobrze by było, gdyby podał własne rozwiązanie, propozycję, która jego zdaniem jest właściwa.

    Napisałem własną wersję regulaminu na podstawie tego, który wciąż jeszcze obowiązuje oraz kierując się pewnymi poprawkami zasugerowanymi przez Jasti. Jednak te wszystkie chore pomysły, które odwracają o 360 stopni wszystko co do tej pory na tym forum się działo, to moja sprawka, więc jak coś to nie jej się czepiajcie . Zanim ten regulamin tutaj umieszczę, chcę omówić najważniejsze zmiany.

    Pierwsza, która jest najmniej znacząca, a która rzuci się wszystkim w oczy, to podział na punkty i paragrafy. To może wyglądać nieco rygorystycznie, w dodatku biorąc pod uwagę język jakim to pisałem, no ale cóż... Regulamin to regulamin, rzecz święta. Musi być jasno i precyzyjnie sformułowany. Chociaż nie znam się na pisaniu urzędowych dokumentów, więc możliwe, że jakiś chamski prawnik wytknąłby błędy w podziale, strukturze czy czym tam jeszcze...

    Najważniejsze co chciałbym poruszyć, to kwestia kar i nagród. Proponuję rozwiązanie, w którym podstawową karą jest ostrzeżenie, zawierające określoną liczbę punktów karnych. Ostrzeżenie przyznawane jest za złamanie któregoś z punktów regulaminu. Po przekroczeniu limitu pięciu ostrzeżeń, user dostaje bana. Czas trwania tego bana zależny jest od liczby punktów karnych z sumy pięciu ostrzeżeń. Punkty karne są przyznawane z każdym ostrzeżeniem, a ich liczba zależ od stopnia wykroczenia (czyli na przykład tego ile razy w danym poście user użył wulgaryzmów). Nie wyliczyłem jeszcze jak punkty miałyby się przekładać na czas... ale to jest jeszcze do obmyślenia. Jednakże user może zostać zbanowany nie przekraczając limitu pięciu ostrzeżeń, w sytuacji, w której dokona jakiegoś haniebnego czynu nieprzewidzianego w regulaminie, a Zarząd większością głosów uzna, że po prostu zasługuje on na bana. Nie ma wtedy sytuacji w stylu "Moderator banuje według uznania, kogo chce i za co chce", bo decyduje o tym cały Zarząd. Dodatkowo proponuję obok kar wprowadzić nagrody. Nagrodami tymi mogłoby być np. zwiększenie limitu ostrzeżeń, specjalna ranga w stylu donatora, albo idąc jeszcze dalej i wkraczając na niepewny grunt - darmowa książka przyznawana dajmy na to corocznie jednemu z userów, który najbardziej się wykazał (lub też coś takiego jak "punkty reputacji". Choć nie wydaje mi się, żeby odniosły one tutaj jakiś sukces). Za co byłyby te nagrody przyznawane? Na przykład, za udział w życiu forum, udzielenie jakiejś pomocy na prośbę Zarządu, poprawne zgłaszanie postów łamiących regulamin, albo (co chyba najważniejsze) za pisanie newsów na portalu. To tylko teoria, taka wolna koncepcja, która narodziła się w mojej głowie i po przemyśleniu wszystkich za i przeciw okazało się, że nie wpadłem na nic co byłoby przeciw . Dlatego też właśnie wychodzę z tym pomysłem do szerszego grona userów, oczekując jakichś opinii, również ostrych głosów sprzeciwu. Dodatkowo takie sprawy jak darmowa książka, czy newsy na portalu wymagają poważnego przedyskutowania z Bimami. Ja to widzę tak, że aktywni userzy zarejestrowani dłużej niż... powiedzmy trzy miesiące dostają możliwość zarejestrowania na portalu i uprawnienia do zamieszczania newsów. Zadaniem moderatorów natomiast byłoby sprawdzanie tych newsów (za pośrednictwem wymaganej akceptacji przed publikacją lub po prostu w locie dając userom wolną rękę). To o wiele bardziej związałoby ze sobą forum i portal. Moim zdaniem wyszłoby to wszystkim na dobre. Chętni userzy mieliby większą szansę udowodnić swoje chęci i pomóc w rozwoju fnin.eu .

    W kwestii wulgaryzmów moja pozycja jest jasna i niezmienna. I chyba zgodna w tym co uważa większość z Was. Absolutnie żadnych awruków itp. Ocenzurowanych czy nieocenzurowanych... nie ma znaczenia. ?adnych.

    Regulamin zajmuje dwie strony w Wordzie, więc nie będę go tu bezpośrednio wklejał. Zamiast tego .doc w załączniku .
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowane przez Luk ; 06-03-10 o 10:03
    Każdą sprawę można rozwiązać w trojaki sposób: dobrze, źle i po mojemu.
    Fear leads to anger; anger leads to hate; hate leads to suffering. - Yoda


    "Cudzej pizzy się nie zeżera!"
    ~Buka

  2. #2
    Super Moderator FNiN Awatar Jasti
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    Wiek
    32
    Posty
    2,728

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Do pkt 26 - i Z CAPS LOCKIEM TE? BY SIę PRZYDA?O NIE PISAć BEZ POTRZEBY.
    Do pkt 45 - dalej zostaję przy wersji, że pozbawianie kogoś głosu jest bez sensu. Przecież nie banujemy nikogo bez powodu, więc nie ma co się wstydzić wyjaśnień A ktoś może mieć chęć się usprawiedliwić bądź chociażby wyrazić jakąś skruchę.

    A tak ogólnie to nie rozumiem tych podpunktów podczas pisania jakiegoś punktu, np. "
    47) Użytkownik może zwiększyć48 ) swój limit ostrzeżeń udzielając się w życiu forum, zgłaszając posty niezgodne z regulaminem oraz pomagając Zarządowi w innych, trudnych do określenia sytuacjach lub też pisząc newsy na portalu fnin.eu." - po co to 48 ) w środku zdania?
    "Bar Najlepsze Żeberka Hargi w pobliżu portu prawdopodobnie nie zalicza się do najlepszych lokali miasta. Obsługuje klientów, którzy preferują ilość nad jakość i rozbijają stoły, jeśli jej nie dostaną. Nie szukają potraw wyszukanych czy egzotycznych, ale wolą dania konwencjonalne, jak embriony ptaków nielotów, mielone organy w powłoce jelit, plastry ciała świń czy bulwy bylin przypalane w zwierzęcym tłuszczu; w ich gwarze określa się je jako jajka, kiełbasę, bekon i frytki."

  3. #3
    Zainspirowany FNiN Awatar Onyks
    Dołączył
    Mar 2010
    Płeć
    Wiek
    30
    Posty
    160

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Gdy czytałem obecny regulamin, to najbardziej zraził mnie 20 punkt..
    Kary za złamanie regulaminu: wedle uznania moderatora/administratora. Ponadto moderatorzy/administratorzy mogą ukarać użytkownika bez podania wyraźnego powodu.
    Nie chciałem dyskutować na ten temat, regulamin to regulamin, ale skoro sam administrator ją rozpoczął to chętnie się wypowiem. Taki punkt jest trochę beznadziejny. Kary powinny być jasno określone tak jak to proponuje luk i za każde przewinienie powinna być odgórnie ustalona kara. A jeśli już zdarzy się przypadek, jakiego nie przewiduje regulamin to wersja z głosowaniem jest dobra. " Ponadto moderatorzy/administratorzy mogą ukarać użytkownika bez podania wyraźnego powodu. " To już kompletnie zabija.. Jak bez powodu?! No to po co w ogóle karać, jak się nie powie użytkownikowi za co? Ja już ma być podjęta decyzja o banowaniu, to musi być wyjaśniony zrozumiale i nie na 'od-czep-się'.

    Co do nowego regulaminu:
    1)Newsy na portalu fnin.eu mogą pisać jedynie aktywni użytkownicy po upływie trzech miesięcy od daty ich rejestracji.
    Trochę lipa. To że użytkownik 3 miesiące siedzi na forum, to nie znaczy że jest kompetentny. Ja proponowałbym okres próbny albo coś w ten deseń

    §1Kary i nagrody
    Moim zdaniem regulamin powinien określać jaki okres czasowy utrzymuje się ostrzeżenie. (Chyba że jest to permanentne, ale o tym też powinien informować)

    Moje "pomysły" na inne wpisy do regulaminu:
    1. "Zanim zdecydujesz się napisać zapoznaj się dokładnie z całym tematem!"
    2. "Jeśli zauważyłeś że użytkownik nie zastosował się do w/w zasad, nie upominaj go w temacie, lecz zgłoś to do moderatora."
    3. "Administrator i moderatorzy mają prawo do zmiany, zamknięcia, a nawet usunięcia tematu bez ostrzeżenia. "
    4. "Rejestrując się na forum akceptujesz regulamin. Nieznajomość regulaminu nie chroni przed skutkami jego niestosowania! "

    W kwestii wulgaryzmów moja pozycja jest jasna i niezmienna. I chyba zgodna w tym co uważa większość z Was. Absolutnie żadnych awruków itp. Ocenzurowanych czy nieocenzurowanych... nie ma znaczenia. ?adnych.
    Brawo. I tak powinno być. 0 wulgaryzmów. Reprezentujmy kulturę, zresztą jesteśmy inteligentną częścią społeczeństwa (tak sądzę ) więc zachowujmy się jakoś. Nie trzeba używać wulgaryzmów, żeby zostać zrozumianym. Moim zdaniem te wszystkie "ozdobniki" są zbędne i powinny być karane. Oczywiście możecie apelować tekstami "wolność słowa" itp. Proszę bardzo, używajcie swojej 'wolności słowa' poza forum.

    edit:
    Do pkt 26 - i Z CAPS LOCKIEM TE? BY SIę PRZYDA?O NIE PISAć BEZ POTRZEBY.
    No fakt i do tego pisanie całego postu jednym lub różnymi kolorami. A w ogóle kolor czerwony zastrzeżony tylko dla zarządu.
    Ostatnio edytowane przez Onyks ; 06-03-10 o 10:30

  4. #4
    Super Moderator FNiN Awatar Jasti
    Dołączył
    Jun 2008
    Płeć
    Wiek
    32
    Posty
    2,728

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Do Twoich propozycji:
    1. No średnio... Spróbuj się zapoznać z całymi 'Religiami', for example
    4. Tam jest chyba na koniec coś o tym, że nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego stosowania...
    "Bar Najlepsze Żeberka Hargi w pobliżu portu prawdopodobnie nie zalicza się do najlepszych lokali miasta. Obsługuje klientów, którzy preferują ilość nad jakość i rozbijają stoły, jeśli jej nie dostaną. Nie szukają potraw wyszukanych czy egzotycznych, ale wolą dania konwencjonalne, jak embriony ptaków nielotów, mielone organy w powłoce jelit, plastry ciała świń czy bulwy bylin przypalane w zwierzęcym tłuszczu; w ich gwarze określa się je jako jajka, kiełbasę, bekon i frytki."

  5. #5
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Luk
    Dołączył
    Oct 2007
    Płeć
    Posty
    1,752

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Hę? Jakie 47 i 48? Jasti, coś Ci źle wyświetla . Tak to powinno wyglądać:


    Hm... Dziwne o.O Ja miałam 49 punktów o.O //Jasti

    Cytat Zamieszczone przez Jasti
    dalej zostaję przy wersji, że pozbawianie kogoś głosu jest bez sensu. Przecież nie banujemy nikogo bez powodu, więc nie ma co się wstydzić wyjaśnień A ktoś może mieć chęć się usprawiedliwić bądź chociażby wyrazić jakąś skruchę.
    Tak... pominąłem to, bo sam nie wiem jak taki punkt sformułować. Chciałbym uniknąć sytuacji, w których ukarany użytkownik zakłada nowy temat i wypisuje swoje skargi, lamenty dotyczące regulaminu albo i całego forum i doprowadza do gigantycznej dyskusji. Nie ma czegoś takiego. Jak sąd kogoś skaże (!), to co prawda człowiek może się odwołać, ale nikt go nie pokazuje w telewizji jak wrzeszczy "To niesprawiedliwe! Cały ten kodeks karny to jakaś pomyłka! Co złego w tym, że ukradłem samochód?". Nikt go nie potraktuje poważnie. A o dziwo takie sytuacje na forum się już zdarzały . Więc jak? W ogóle nie wspominać o tym w regulaminie i po prostu kasować takie tematy?

    Cytat Zamieszczone przez Onyks
    [Newsy na portalu pisane przez userów to] Trochę lipa. To że użytkownik 3 miesiące siedzi na forum, to nie znaczy że jest kompetentny. Ja proponowałbym okres próbny albo coś w ten deseń
    Hmm... Nie wiem, czy to by już nie było zbyt skomplikowane. Podczas takiego okresu trzeba by usera ściśle kontrolować, nie? Najlepiej, gdyby były prowadzone jakieś statystyki na portalu, bo jak się zbierze grupa 40 chętnych userów, to kto nad tym zapanuje? A tak byłoby wiadomo, że taki i taki user, napisał tyle a tyle newsów. Ileś tam procent zostało odrzuconych, a reszta została przyjęta i umieszczona na portalu. Na tej podstawie można już oceniać kompetentność userów . Jednak to wprowadza kolejne komplikacje i jeszcze bardziej "spoważnia" dyskusję, którą należy przeprowadzić z Bimami . Jednak taki okres próbny jest lepszym pomysłem. Sprawdzeni userzy byliby wykwalifikowanymi redaktorami fnin.eu, którzy pisać newsy mogą już bez wymaganej akceptacji modów .

    Cytat Zamieszczone przez Onyks
    Moim zdaniem regulamin powinien określać jaki okres czasowy utrzymuje się ostrzeżenie. (Chyba że jest to permanentne, ale o tym też powinien informować)
    O, racja. Nie wspomniałem o tym. Myślałem nad ostrzeżeniami permanentnymi. Ale jeśli bardziej się zastanowić, to mogą być userzy, którzy mają chwilowe napady debilizmu, głupoty itp. Tak jak zima jednego roku może być ostrzejsza, a innego już nie . Więc może ostrzeżenia 30-dniowei? Jednak wtedy dobrze by było wprowadzić jeszcze jeden, odgórny limit ostrzeżeń. To znaczy, że wygasające ostrzeżenia wciąż by się liczyły, ale na innych zasadach. Ich limit wynosiłby na przykład 30, jednocześnie wliczając w to ostrzeżenia aktywne (czyli takie, które jeszcze nie wygasły). Czyli na przykład 4 ostrzeżenia aktywne + 26 wygasłych = ban (permanentny? Raczej nie. Też określony jakimś czasem liczonym z sumy punktów karnych). Strasznie teraz wszystko komplikuję, ale w sumie mogłoby to być dobre rozwiązanie.

    Pomysły na wpisy masz dobre, ale raczej nie jako osobne punkty, tylko modyfikacje już istniejących [EDIT: Chociaż nie. w przypadku połowy się mylę ]. No i tak jak Jasti pisała 1 może być czasem trudny w realizacji, a o 4 jest mowa na samym początku w punkcie 1 paragrafu 1.

    EDIT2: O kolorkach i zarezerwowanym czerwonym już dodałem. O niestandardowych czcionkach od razu też. Za jakiś czas jak zbierze się więcej zmian, znowu wrzucę regulamin, w nowej wersji z poprawkami.
    Ostatnio edytowane przez Jasti ; 06-03-10 o 11:20
    Każdą sprawę można rozwiązać w trojaki sposób: dobrze, źle i po mojemu.
    Fear leads to anger; anger leads to hate; hate leads to suffering. - Yoda


    "Cudzej pizzy się nie zeżera!"
    ~Buka

  6. #6
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Asru
    Dołączył
    Nov 2008
    Płeć
    Wiek
    32
    Posty
    1,164

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Luk, wiem iż lubisz perm-warny wklejać, ale jest to durne, jako że powinien być jakiś okres przedawnienia (miesiąc powiedzmy, biorąc przykład z jednego forum).
    Bany mogłyby być na zasadzie że jak się uzbiera 5 ostrzeżeń to automatycznie leci ban który znika po końcu jednego ostrzeżenia, ew. Limit 10 czy 20 pkt i gdy zejdzie to poniżej tej wartości (np. 5 warnów po 5 punktów, limit 20 i muszą 2 zejść by ban znikł)

    Ogólnie trochę się powtarzam widze, bo czytam i piszę jednocześnie ale myślę że działało by to dobrze.
    A i dopuściłbym drobne ocenzurowane przekleństwa, mimo wszystko wyrażają one emocje i awruk w dobrym miejscu daje dużo.


    Ogólnie wygląda to całkiem ciekawie.


    Co do newsów na stronce - dałbym jakiś temat na forum do wrzucania owych / możliwość proponowania newsa z poziomu stronki, ale 3-miesięczny staż chyba moża by trochę zmiejszyć, do miesiąca np.
    Ostatnio edytowane przez Asru ; 06-03-10 o 15:09
    Olejmy wszystko, liczy się tylko to co teraz
    Ty jesteś blisko, więc mogę nawet dziś umierać
    I tak przeżyłem więcej niż przeciętniacy
    Bo nie bałem się wziąć swojego życia w swoje łapy

  7. #7
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Procesor
    Dołączył
    Mar 2008
    Płeć
    Posty
    1,756

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Luk, propozycja dotycząca przełożenia ilości punktów karnych na długość jest jak najbardziej trafiona. Co do systemu nagród - ranga "Zasłużony" dla każdego aktywnego usera. Jeśli ktoś z Zarządu uznałby, że dany user zasługuje na wyróżnienie, rozstrzygnęłoby to głosowanie w dziale Zarządu. Zasłużeni mieliby możliwość zamieszczania newsów na portalu, oczywiście do zatwierdzenia przez moda + jakieś coś jeszcze.

    Dobra robota luk

  8. #8
    Antyspiskowiec Awatar kam193
    Dołączył
    Apr 2009
    Płeć
    Wiek
    28
    Posty
    2,967

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Świetna robota,luk. Przynajmniej w teorii.

    Proponowałbym trochę bardziej sprecyzować punkt dotyczący nagród oraz dopisać, że regulamin (szczególnie dot. wulgaryzmów, itd.) dotyczy również sygnatur. Co do punktów karnych i ostrzeżeń, to proponuję:

    a) 2 pkt za nagminne łamanie w jednym poście zasad j. polskiego -> ostrzeżenie wygasające po 7 dniach;
    b) po 2 pkt za każdy wulgaryzm, ocenzurowany lub nie -> wygasa po 28 dniach (4 tygodnie);
    c) 3 pkt za "lekki", nie trwający zbyt długo oftop -> wygasa po 14 dniach;
    d) 5 pkt za duży oftop -> wygasa po 28 dniach;
    e) 10 pkt i natychmiastowy, ban za obrażanie innych osób (np. użytkowników, Autora, grup etnicznych, narodowościowych czy całego forum);
    f) 10 pkt i natychmiastowy ban za złamanie punktu 1 w paragrafie 1;
    g) 3 pkt za utworzenie tematu, który był -> wygasa po 7 dniach;
    h) 3 pkt za utworzenie tego samego tematu w kilku działach -> wygasa po 14 dniach;
    i) 3 pkt za post pod postem - wygasa po 14 dniach;
    j) 3 pkt za jedno, dwukrotne pisanie RaZ dUż? rAz Ma?ą literą -> wygasa po 14 dniach;
    k) 5 pkt za min. trzykrotne pisanie RaZ dUż? rAz Ma?ą literą -> wygasa po 14 dniach;
    l) 3 pkt za pisanie wielu zdań, całego posta, itd. DU?YMI LITERAMI -> wygasa po 14 dniach !!! Wyjątki: użycie wielkich liter do podkreślenia znaczenia pojedynczych słów !!!
    m) 10 pkt za temat tabu poza działem [+15] -> wygasa po 28 dniach;
    n) 2 do 5 pkt za inne wykroczenie, którego nie uwzględniono na liście, wg uznania moderatora/administratora -> wygasa po 7 dniach.

    Teraz przelicznik:
    Liczy się dopiero w momencie uzyskania szóstego ostrzeżenia, przy czym ważne są tylko te ostrzeżenia, które nie wygasły do dnia otrzymania szóstego ostrzeżenia (tj. najpóźniej dnia poprzedniego).

    Przelicznik:
    5 pkt = 7 dni,
    4 pkt = 5 dni,
    3 pkt = 3 dni,
    2 pkt = 2 dni,
    1 pkt = 1 dzień banu.

    Po zakończeniu banu wygasają tylko te ostrzeżenia, które ważność straciły w trakcie banu. Pozostałe zostają.

    Za jeden zły post może być dodane tylko jedno ostrzeżenie, ilość punktów jest sumą punktów za wykroczenia zaistniałe w poście.

    ---------
    Uważam, że regulamin trzeba by dość szybko wprowadzić na okres próbne, tj. przyznawane ostrzeżenia przez pewien czas byłby "wirtualne", a obowiązywałby jeszcze stary regulamin. Pozwoliłoby to przetestować i poprawić regulamin.
    Dobranoc.
    Doba powinna trwać 30 godzin!

    Skargi, prośby, odwołania do mnie - poradnik > > >
    - [...] Eee... A co znaleźliśmy?
    - Zobaczysz. Idziemy do pałacu. Sprowadź Anguę, może być nam potrzebna. I przygotuj nakaz rewizji.
    - To znaczy młot, sir?

    Vimes i Marchewa,
    Na glinianych nogach, T. Pratchett

  9. #9
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Awangardowy Kaloryfer
    Dołączył
    Dec 2009
    Płeć
    Wiek
    30
    Posty
    1,365

    Domyślnie Odp: Zmiany

    Kam, znakomita robota

    Co do regulaminu, powtórzę się, ale ja też uważam dawanie banów bez uzasadnienia za absurd totalitarny... No i oczywiście kary wedle uznania też nie mogą być, musi być taryfikator (który już istnieje, patrz post Kama )

  10. #10
    Zagorzały Fan FNiN Awatar Luk
    Dołączył
    Oct 2007
    Płeć
    Posty
    1,752

    Domyślnie Odp: Zmiany

    No, kam. Koncepcja jest dobra . Ale kilka rzeczy bym zmienił... Po pierwsze okres trwania ostrzeżenia. Przyjmujemy zasadę że za jeden post - tylko jedno ostrzeżenie, tak? Jeśli ktoś trzy razy użyje awruków, w dodatku będzie ciężko offtopował to dostaje 11 punktów, w jednym ostrzeżeniu. Wtedy trzeba będzie zrównać ostrzeżenia za każde wykroczenie do jednego czasu, czyli najlepiej 28 dni. I to jest chyba najlepsza hybryda przedstawionych tutaj dotychczas pomysłów .

    I nie rozumiem tego:
    Cytat Zamieszczone przez Kam
    f) 10 pkt i natychmiastowy ban za złamanie punktu 1 w paragrafie 1
    W jaki sposób chcesz komuś udowodnić, że nie czytał regulaminu? Ten punkt 1 paragrafu 1 pełni tylko zabezpieczenie, w sytuacji gdyby ktoś powiedział "Ale ja nie wiedziałem, że istnieje coś takiego jak regulamin". Nie można karać bezpośrednio na jego podstawie. Tak myślę.

    Jeśli user nie przekroczył limitu pięciu ostrzeżeń, to banowanie powinno się odbywać tylko w wyjątkowych sytuacjach. Na przykład, jeśli user na prawdę poważnie obrazi jakąś grupę lub osobę, z użyciem siarczystych epitetów. Jednak o tym wciąż decyduje większość głosów w Zarządzie, a nie pojedynczy moderator.

    Co do punktów, trochę bym je podniósł:
    • 3 pkt za nagminne łamanie w jednym poście zasad j. polskiego
    • po 3 pkt za każdy wulgaryzm, ocenzurowany lub nie
    • 5 pkt za "lekki", nie trwający zbyt długo offtop
    • 10 pkt za duży, nagminny oftop (np. ciasteczka kakaowe w temacie o religiach), przy czym przez offtop rozumie się to, że CA?Y POST nie ma związku z tematem.
    • 10 pkt za obrażanie innych osób (np. użytkowników, autora, grup etnicznych, narodowościowych czy całego forum)
    • 5 pkt za utworzenie tematu, który był lub utworzenie go w kilku działach
    • 3 pkt za post pod postem
    • 5 pkt za pisanie RaZ dUż? rAz Ma?ą literą (dłuższe części posta, cale zdania, nie pojedyncze słowa), bombardowanie emotkami ( ), pisanie z użyciem caps locka (analogicznie do Ma?yCh i wielkich liter) lub używanie czerwonego koloru
    • 10 pkt za temat tabu poza działem [+15]
    • od 2 do 10 pkt za inne wykroczenie, którego nie uwzględniono na liście, wg uznania moderatora/administratora

    Dodatkowo ode mnie:
    • 10 pkt za treści o charakterze pornograficznym (punkt 1, paragraf 2)
    • 3 pkt za nieprecyzyjnie nazwany temat
    • 10 pkt za wypisywanie bzdur w newsach na portalu

    W powyższym przypadku proponuję taki przelicznik...

    52 i więcej - 28 dni
    46-51 - 22 dni
    40-45 - 16 dni
    34-39 - 12 dni
    28-33 - 8 dni
    22-27 - 6 dni
    11-21 - 4 dni
    ~10 - 2 dni

    Przeanalizujcie dokładnie taki przelicznik. Mnie wydaje się najbardziej trafny . A, no i ważna uwaga. W takim systemie proponuję, żeby piąte, a nie szóste ostrzeżenie automatycznie nadawało bana. Oto przykłady, na których się wzoruję:


    Jeśli przykładowo mamy użytkownika X, który przestrzega zasad kultury i stara się postępować zgodnie z regulaminem, jednak czasem zdarzy się, że go ponosi. User X dostaje w ciągu miesiąca pięć ostrzeżeń o następującej wartości punktów:
    1. doublepost = 3 punkty
    2. awruk = 3 punkty
    3. łamanie zasad ortografii = 3 punkty
    4. mały offtop = 5 punkty
    5. zdublowany temat = 5 punkty
    Razem 19 punkty, czyli ban na 4 dni. Sprawiedliwie, nie uważacie?

    Natomiast jeśli zdarzy się user Y, który jest zupełnym przeciwieństwem usera X i nagminnie łamie regulamin. Zdobywa on 5 ostrzeżeń w szybkim czasie, które wyglądają w taki sposób:
    1. 5 awruków = 15 punktów
    2. pisanie posta pod postem = 3 punkty
    3. temat tabu w złym dziale = 10 punktów
    4. obrażanie innych userów = 10 punktów
    5. hard-offtop = 10 punktów
    Razem 48 punktów. Ban na 22 dni. Również sprawiedliwe, czyż nie?


    PS: Dziś wieczorem wrzucę nową wersję regulaminu.
    Każdą sprawę można rozwiązać w trojaki sposób: dobrze, źle i po mojemu.
    Fear leads to anger; anger leads to hate; hate leads to suffering. - Yoda


    "Cudzej pizzy się nie zeżera!"
    ~Buka

Strona 1 z 10 1 2 3 ... OstatniOstatni

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
wspiera nas:
©FNiN.eu 2006-2025. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Developed by: Hern.as

Strona korzysta z plików cookies. Jeśli nie chcesz,
by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku
zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Rekomendacje: Quizado.com - Symulator Familiady | Fragplace.com - Fragrance wikipedia